Hvorfor har vi ikke flere norske enhjørninger?

Sted

Bakgården Utendørs scene Antall plasser i lokalet: 140

Dato

Mandag 11. august 2025

Tid

16:00 - 17:00

Om arrangementet

Norge må utvikle nye selskaper som kan vokse og skape vekst. Slik kan vi ha flere bein å stå på etter oljealderen. Mens land som Sverige og Danmark har klart å skape en rekke enhjørninger, altså selskaper som når en verdi på 1 mrd USD, ligger Norge etter i løypa.
I fjor ble det startet over 80.000 nye selskapet. Hva skal til for at flere av disse gründerbedriftene skalerer og blir nye motorer i norsk næringsliv?
Gründerne trenger risikokapital, men også kompetanse. Mye handler om å ha god innsikt og treffe markedet allerede fra dag én. Historien om de norske enhjørningene har et interessant fellestrekk: Å lykkes som vekstselskap handler om god bruk av design.
DOGA inviterer næringsliv, virkemiddelapparat og politikere til samtale om hvordan oppstartselskaper kan lykkes på lang sikt og gi Norge noe å leve av etter oljealderen.

Medvirkende

  • Vegard G. Wennesland (Ap) - Statssekretær, Næringsdepartementet
  • Paul Jenkins - Senior Partner og Global co-Leader, McKinsey Business Building, McKinsey & Company
  • Kristoffer Husøy - Director of Design, Cognite
  • Tonje Wahl Evensen - CEO, Non-stop dogwear AS
  • Johan Grönlund - CEO, Forte Digital
  • Christian Søgaard - CEO, NoA Consulting
  • Anne Bull - Leder Designdrevet innovasjon, DOGA
  • Martin Henriksen - Leder Kommunikasjon, DOGA Ordstyrer

Praktisk informasjon

Sted og adkomst

Nedre Tyholmsvei 16

Arrangør(er)

  • DOGA

Lenker

Kontakt

Jannicke Hølen, Seniorrådgiver design
E-post: [email protected]
Telefon: 90562909

Mer fra programmet

Sidevisninger

Hopp til toppen