Hvordan kan sivil havteknologi sikre kritisk infrastruktur?
Arrangør: Teknologihovedstaden, Trondheim Tech Port, Ocean Autonomy Cluster +3
Sted: MS Lofoten
Østregate 5 Inngangspartiet Stort klasseromsoppsett Antall plasser i lokalet: 100
Onsdag 13. august 2025
15:00 - 15:45
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Hva er status, Oslo?
Hovedstaden er ofte i rampelyset, men likevel er det sjelden at hovedstaden selv kommer til orde. Under Oslodagen retter vi blikket innover, utover og fremover – for å forstå utfordringene, vise løsningene og sette Oslos virkelighet på dagsorden – og videreformidle hovedstadens lærdommer.
Norge konkurrerer globalt om talenter, investeringer og besøkende – på samme arena som våre nordiske naboer. Skal vi lykkes med å styrke næringslivet og sikre bærekraftig velferd fremover, må vi også styrke vår synlighet og tiltrekningskraft. Her spiller både Oslo og Norge som merkevarer en nøkkelrolle.
Økt konkurransekraft henger sammen med en sterk merkevare. I denne sesjonen ser vi nærmere på hvordan merkevaren Oslo ligger an i forhold til andre byer som Stockholm og København – og hvordan hovedstaden kan bidra til å løfte hele Norges internasjonale profil.
Med ferske funn fra Oslo: State of the City 2025 tar vi diskusjonen om hva som kreves for å bygge global synlighet i fellesskap. Vi viser hvordan man kan måle attraktivitet, identifisere styrker og jobbe strategisk med steder og synlighet.
Vi diskuterer hvordan sterke merkevarer som Nobel og Fuglen bruker sted som virkemiddel i sitt internasjonale arbeid. Vi dykker også ned i hvordan Visit Oslos kampanje «Is it even a city?» gikk fra strategi til viral effekt – og spør: Hva kan andre steder og virksomheter lære av dette?
Arrangementet er relevant for alle som er opptatt av hvordan steder bygger attraktivitet – og hvordan vi sammen kan gjøre vårt næringsliv, aktiviteter og steder mer synlig, relevant og ettertraktet i verden.
Østregate 5
Andrea Nylund, City Innovation Lead
E-post:
[email protected]
Telefon:
9177780