Hvordan 113-operatører bruker kunstig intelligens i kommunikasjontrening.

Sted

Crayon Kontor Antall plasser i lokalet: 100

Dato

Onsdag 13. august 2025

Tid

11:00 - 11:45

Rullestoltilpasset lokale

Rullestoltilpasset WC

Om arrangementet

Hva gjør du når den du prater med kjefter eller fortviler – og det haster å få oversikt, gi instruksjoner og roe ned?

113-operatører står i førstelinjen når liv står på spill. Likevel mangler vi en effektiv og skalerbar måte å trene på den viktigste ferdigheten i akuttmedisin: kommunikasjon.

Krisekommunikasjon handler lite om ordene du bruker – det handler om hvordan du håndterer følelsestrykket. Både pasientens, kundens og ditt eget. Gjennom språkteknologi og KI gjør vi det nå mulig å innføre høykvalitets kommunikasjonstrening på en kostnadseffektiv måte. Innsikten her gjelder flere enn helsepersonell og 113. Den er nødvendig for legevakt, barnevern, politi, brann, bankansatte, advokater, kundebehandlere, lærere og oss i næringslivet som har krevende samtaler med kunder eller samarbeidspartnere.

Somsagt AS, i samarbeid med Forskningsrådet, teknologiselskapet Crayon AS og flere, utvikler nå en virtuell treningsplattform ved hjelp av avanserte språkmodeller. Målet er å simulere realistiske, emosjonelt krevende samtaler – og å gjøre opplæringen tilgjengelig og presis.

I denne sesjonen under Arendalsuka får du:

- Innsikt i kommunikasjonsutfordringene i ekte nødsamtaler – og hvordan møte dem.
- Innblikk i de løsninger og problemer vi har møtt på når KI skal simulere ektefølt, menneskelig kaos
- Oversikt over mulighetene teknologi gir for opplæring i kommunikasjon for dine ansatte

Medvirkende

  • Bård Fossli Jensen - Overlege, ph.d., Somsagt AS
  • Alexander Vaagan - Chief data scientist, Crayon AS

Praktisk informasjon

Sted og adkomst

Bendiksklev 2

Arrangør(er)

  • Somsagt AS
  • Crayon AS

Lenker

Kontakt

Bård Fossli Jensen, Barnelege, ph.d.
E-post: [email protected]
Telefon: 91100522

Mer fra programmet

Sidevisninger

Hopp til toppen